Junk De Luxe werd opgericht in 1986, oprichter Thomas Gundorph zou tweedehands jeans uit de VS importeren in Denemarken en deze opnieuw ontwerpen voordat ze beschikbaar werden voor het publiek. Gedurende de volgende 6 jaar werkte Gundorph aan zijn stijl en techniek en in ’92 ontketende hij zijn eerste collectie op de wereld. Het was een enorm succes, waardoor de reputatie van Junk De Luxe steeg tot die van een toonaangevend designermerk in heel Europa. Sinds 1992 is het merk gestaag gegroeid – de collecties worden spannender en mensen raken elk jaar meer en meer in de geest van de Junk.
Mode en lifestyle
De brede aantrekkingskracht van Junk komt van de manier waarop het verschillende elementen van mode en lifestyle combineert en ze vervolgens genadeloos, maar toch sierlijk samensmelt tot één enkel ontwerp. Tegenspraak loopt door Junk heen, het wordt gesymboliseerd in alles wat ze creëren – inclusief hun eigen naam ‘Junk De Luxe’. Deze constante tegenstrijdigheid geeft prominente straatmode, het voegt de klasse van Savile Row-traditie toe, en het maakt de boel wat pittiger met een vleugje Rock’n’Roll. Het doet dit ook feilloos; niets is te sterk, zwak, overweldigend of overschaduwd. Elk stuk van Junk De Luxe is ontworpen om op zichzelf te vallen, zonder afhankelijk te zijn van andere items of partij te zijn bij trends of clichés.
Je persoonlijkheid benadrukken
Het dragen van Junk De Luxe benadrukt echt je persoonlijkheid, maar het bootst het niet na. Je hebt nog steeds de controle, je houdt ervan om dingen op je eigen manier te doen. Junk loopt voorop als het gaat om geweldige stijl – mode kan veranderen, maar stijl duurt voor altijd. De fijne lijn tussen de twee bewandelen is wat Junk het beste doet.